Nuoli-Haukat ry on perustettu vuonna 1958.

Yhdistys ylläpitää ja edistää jousiammunnan harrastustoimintaa erilaisilla jousilla. Seuran jäsenistöstä löytyy aktiivisia ampujia mm. vastakaari-, pitkä- ja taljajousilla. Joukossa on myös paljon tee-se-itse henkeä ja toisinaan radoillamme näkee itse tehtyjä jousia.

Yhdistyksellä on harjoitustilat talviaikana (lokakuusta toukokuuhun) Jyrätien Liikuntahallilla Hämeenlinnassa osoitteessa Jyrätie 8 ja kesäkaudella oma ampuma-alue Hämeenlinnan Viisarilla. Ampumaradalle ajetaan osoitteesta Hirvilammentie 38 ja seurataan jousiammuntaradan viittaa.

Ohjattuun tutustumiseen on mahdollisuus harjoitteluvuorojen aikana. Tutustumiseen pyydetään ilmoittautumaan ajoissa yhteydenottolomakkeella, jotta voimme varmistaa että harjoituksissa on paikalla nimetty toimihenkilö opastamassa.

Kesäkaudella Viisarin rata on seuran jäsenten päivittäisessä käytössä. Jousiammuntapaikalla voi harjoitella eri etäisyyksillä aina 90 metrin matkalta asti. Lisäksi maastossa kiertää 12:sta rastista koostuva maastorata, jossa jokaisella rastilla on sekä maalitaulu että 3D-eläin. Jos haluat tutustua paikkaan, mutta et ole yhdistyksen jäsen, ota yhteyttä.

Hämeenlinnan Nuoli-Haukat kuuluu kahteen lajiliittoon, Suomen Jousiampujain liittoon ja
Suomen Maastojousiampujain liittoon.

Yhdistyksen jäsen- ja hallimaksut suoritetaan Liikuttajat-palveluun kautta.

Nuoli-Haukkojen seuravaatteita on hankittavissa Seurashop.fi:stä. Tarjolla on verkkatakki, collari, tekninen huppari, tekninen paita, tuulitakki ja verkkahousut Nuoli-Haukat ry:n väreissä ja logoilla. Vaatteet on mahdollista tilata omalla nimellä. Hinnat ovat samat kuin seuran yhteistilauksessa.